poniedziałek, lutego 27, 2017
   
Rozmiar tekstu
Wiadomość
  • Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

AKTUALNOŚCI. NA EKRANIE 2016/17

Spis treści
AKTUALNOŚCI. NA EKRANIE 2016/17
wcześniejsze
było...
wcześniejsze
Program poprzedni
Opisy filmów
Wszystkie strony

DKF PIĄTY ELEMENT KINO DOBRYCH FILMÓW!

 

 

Dyskusyjny Klub Filmowy „Piąty Element” informuje, że spotkanie inauguracyjne w nowym sezonie kulturalnym 2016/17 odbędzie się 10 października (poniedziałek) 2016 o godz. 20.00. Hasłem przewodnim październikowych spotkań będzie „KINO MISTRZÓW”; w zestawie zaprezentujemy filmy najnowszy film Pedro Almodovara, arcydzieło Terrence Malicka oraz nowy dokument Wernera Herzoga. Dodatkową atrakcją będą prezentacje wybranych filmów Festiwalu Etiuda&Anima.

W listopadzie planowany jest specjalny seans BRAVEHEART - WALECZNE SERCE, w reż. Mela Gibsona. Pokażemy film w odświeżonej wersji, po cyfrowym liftingu obrazu i dźwięku. Miłośnikom tego rodzaju kina gwarantujemy niezapomniane przeżycia.
 
Każdy seans poprzedzony będzie wprowadzeniem a po projekcjach zapraszamy do udziału w dyskusjach.
 
KARNETY
Karnet na 3 miesiące (10 spotkań) będzie kosztował zaledwie 50 zł.
Karnety miesięczne (na 3 potkania) w cenie 21 zł nabywać będzie można w kasie kina i przez internet od 3 października 2016 r.
Bilet na jeden seans - 14 zł.
Zapraszamy do KINA DOBRYCH FILMÓW - DKF Piąty Element w poniedziałki o godz. 20.00.
 
Poniżej prezentujemy program DKF na październik – grudzień 2016 r.

 

Październik

CYKL: KINO MISTRZÓW

10.10. 2016  SEANS INAUGURACYJNY

Perły Etiuda&Anima

POD SUTANNAMI (19 min.)

Reżysreria Michel Zarazir
Academie Libanaise Des Beaux-Arts, Liban
Nagroda Brązowego Dinozaura nagrody Festiwalu Etiuda&Anima (2015) jury przyznało za: „celne, satyryczne spojrzenie na rzeczywistość zakonną i karykaturalne ujęcie kilku wątków w jednej krótkiej, absurdalnej sytuacji”.
Fabuła jest prosta: do żeńskiego klasztoru w Libanie przybywa bardzo ważny gość: biskup.  Podekscytowane siostry ciągną jegomościa na polanę w celu jej poświęcenia. On nie zauważa dużej tablicy ostrzegającej o minach, one zapominają go o tym jakby nie było istotnym fakcie powiadomić. I tu się zaczyna cała zabawa. Hierarcha wchodzi na minę, której nie potrafi rozbroić najlepsza (i chyba jedyna) zakonna specjalistka w tej dziedzinie. Czy uda się uniknąć eksplozji dowiecie się z filmu.

„Pod sutannami” Michela Zarazira to krótka satyra sklecona z kilku wątków składających się na absurdalną historię, dzięki której trafnie ukazano zakonne życie". (Z miłości do kina)

JULIETA (96 min.)

Reżyseria Pedro Almodóvar
Scenariusz Pedro Almodóvar
Zdjęcia Jean-Claude Larrieu
Obsada Adriana Ugarte, Inma Cuesta, Michelle Jenner
Dystrybutor GUTEK FILM
Premiera w Polsce 2016-09-02

 Trzymająca w napięciu historia matki poszukującej córki, która wiele lat temu zniknęła bez śladu. Opowieść o skrajnych uczuciach, jakie odczuwamy wobec najbliższych, i tajemnicach, które przed nimi skrywamy. Filmowa adaptacja opowiadań wyróżnionej literacką Nagrodą Nobla Alice Munro, w reżyserii twórcy „Porozmawiaj z nią” i „Volver”.

Odkąd przeczytałem „Uciekinierkę”, myślałem o zaadaptowaniu opowiadań Alice Munro na potrzeby kina. „Julieta” to mój powrót do kobiecego wszechświata. | Pedro Almodóvar
 

„Julieta” Pedro Almodóvara [RECENZJA]
Tym razem zabiera nas do wewnętrznego świata Juliety, kobiety dojrzałej, która pewnego dnia decyduje się spisać spowiedź ze swojego dotychczasowego życia nie widzianej od kilkunastu lat córce, Antíi. Julieta wyznaje, a my się temu w retrospekcjach przyglądamy, reżyser zaś krok za krokiem, emocja za emocją (ale bez szantażu) ujawnia kolejne informacje oraz drąży w nas ścieżkę do współodczuwania, lecz i niepokoju o własny porządek. Impulsem do dramatycznych wspomnień Juliety - która zdając się już pogodzoną z losem, postanowiła opuścić Madryt i wyjechać ze swoim mężczyzną do Portugalii - było niespodziewane spotkanie z dawną przyjaciółką córki. Dziewczyna tylko wspomniała o równie niezaplanowanym spotkaniu z Antíą i to wystarczyło, by cała konstrukcja zapominania i rozgrzeszania rozsypała się w proch. „Gdy narkoman po latach abstynencji wraca do nałogu, to od razu spada na dno” - zapisuje Julieta. Obwinianie siebie i innych okazuje się relacją mającą wymiar i ból nieskończoności. (Dariusz Pawłowski. Dziennik Łódzki) Czytaj więcej |----->>

17.10 - DRZEWO ŻYCIA (138 min.)
Reżyseria Terrence Malick
Scenariusz  Terrence Malick
Produkcja USA
Premiera 10 czerwca 2011 (Polska) 16 maja 2011 (świat)

„Drzewo życia”, reż. Terrence Malick [Recenzja]
Terrence Malick nie ironizuje, nie używa cudzysłów – wprost i na serio opowiada o wszechświecie, życiu, śmierci i Bogu. „Drzewo życia” ma więcej odwagi, niż da się to przyjąć na wiarę i choćby dlatego należy ten film zobaczyć na własne oczy

Gdyby wielkość filmu mierzyć kłopotami, które sprawia on widzowi, wielkość „Drzewa życia” byłaby bezdyskusyjna. Film Terence’a Malicka z trudem mieści się w ramach współczesnej kinematografii – to film niedzisiejszy z założenia i z założenia „wielki”. Dystrybutor w opisie eksponuje słowo „arcydzieło”, jakby informował o przynależności gatunkowej. Zgodnie z tą logiką, jedni kręcą komedie, inni thrillery, a Malick kręci arcydzieła. Arcydzieło nie zawsze musi być udane, najważniejszy jest poziom artystycznych ambicji, które mają widza zmiażdżyć. Obietnica zostaje spełniona – „Drzewo życia” ma więcej odwagi i śmiałości, niż da się to przyjąć na wiarę i choćby z tego powodu powinno się ten film zobaczyć na własne oczy, na możliwie dużym ekranie. (Darek AREST. DWUTYGODNIK) Czytaj więcej |----->
 

 

24.10.2016

Perły Etiuda&Anima:

ŚLIMAKI, reż. Grzegorz Szczepaniak (29 minut)

 

Ślimaki opowiadają o swego rodzaju oburzeniu Francuzów wynikającym z tego, że co drugi ślimak na ich stole pochodzi z Polski. Przemysł ślimaczany kwitnie, a polscy hodowcy nie tylko eksportują ślimaki do Francji czy Włoch, ale też podbijają Chiny i Japonię. Na fali popularności ślimaczanego „złotego” interesu dwóch przyjaciół, Andrzej i Konrad, postanawia założyć własną hodowlę i zarobić miliony. W tajniki ślimaczanego świata wprowadza ich ekspert, pan Grzegorz Skalmowski, znany jako „Ślimaczany Król”.

Ślimaki miały polską premierę na 55. Krakowskim Festiwalu Filmowym i były prezentowane w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Sunny Side of the Doc w La Rochelle, a także podczas 19. MFF w Rhode Island. Brały udział również w 31. Warszawskim Festiwalu Filmowym (Panorama Polskich Filmów Krótkometrażowych) oraz w zakończonym 1 listopada 58. DOK.Leipzig (International Programme Short Film). Film otrzymał nagrodę Silver Eye Award na 7. East Silver Market, honorowe wyróżnienie na 22. Etiuda&Anima w Krakowie oraz Wyróżnienie za humorystyczne podejście do sztuki dokumentu na 22. MFF Listapad w Mińsku.
Film Grzegorza Szczepaniaka w kwietniu 2016 znalazł się selekcjach kilku prestiżowych imprez, m.in. Go Short – International Short Film Festival w Nijmegen w Holandii (film zwyciężył w plebiscycie publiczności). Holenderski festiwal odwiedziło blisko 20 000 widzów oraz 14. Festiwal AFI Docs organizowany przez American Film Insitute, Discovery Channel festiwal odbywa się w Waszyngtonie (USA)
 

LO I STAŁO SIĘ. ZADUMA NAD ŚWIATEM W SIECI (98 min.)


Produkcja USA, 2016
czas trwania 97 min
Reżyseria Werner Herzog
Zdjęcia    Peter Zeitlinger

Werner Herzog, niestrudzenie odkrywający zakamarki ludzkiego ducha, w najnowszym filmie bierze się za internet. Podróż zaczyna od samych źródeł – znajdujemy się w pokoju na Uniwersytecie Kalifornijskim, skąd w 1969 roku został wysłany pierwszy e-mail. Według wielu badaczy ludzkość weszła wtedy w nową erę – erę cyfrową. Herzog w charakterystycznym dla siebie, zarazem ciepłym i ironicznym stylu przygląda jej się na wszelkie sposoby. Nie popada przy tym ani w przesadną rozpacz na skutek słuchanych apokaliptycznych wizji, ani w uwielbienie dla oplatającej świat sieci. Jak zwykle ma dar dobierania rozmówców, którzy w kilku zdaniach są w stanie streścić problemy, z którymi mierzy się współczesny świat. Są wśród nich pionierzy i mistycy internetu, ofiary hejtu, naukowcy rozwijający sztuczną inteligencję, laboranci tworzący grę komputerową, za pomocą której odkryją lekarstwo na raka, ludzie nie mogący przebywać w miejscu, w którym obecne jest jakiekolwiek promieniowanie, naukowcy pracujący nad robotami, które w 2050 roku mają wygrać mistrzostwa świata w piłce nożnej, słynni hakerzy, pacjenci ośrodków odwykowych od sieci… Wszyscy oni wiedzą, że rozwój sztucznej inteligencji nieodwołalnie wiąże się z dyskusją o granicach moralności i o tym, gdzie właściwie kończy się, a gdzie zaczyna człowiek. Oprócz wielkich, filozoficznych zagadnień mamy przed sobą również te całkiem przyziemne – jak daleko jesteśmy od „internetu rzeczy”, czyli świata, w którym urządzenia komunikują się ze sobą bez naszego udziału i wykształcają swoją osobowość? Czy chcemy żyć w rzeczywistości, w której zmywarka zakochuje się w lodówce i odmawia wykonywania swych powinności? Kto będzie oskarżony w wypadku spowodowanym przez automatyczny samochód? Konstruktor? Administrator sieci, z której auto pobiera cały czas informacje? Czy też kierowca, spokojnie jedzący śniadanie na tylnym siedzeniu? Po co mamy kolonizować Marsa, skoro nie potrafimy zapobiec katastrofie ekologicznej na Ziemi? To osiągnięcie jest akurat bliżej niż nam się wydaje – jednym z licznych miejsc odwiedzanych przez Herzoga, o których istnieniu większość ludzkości nie ma pojęcia, jest firma Spacex, która od wielu lat rozwija plany kolonizacji Czerwonej Planety. Herzog udowadnia nam, że moment, w którym internet zacznie „śnić sam o sobie” jest już bardzo bliski. Jeden z naukowców pokazuje nam, jak wygląda wyobraźnia robota planującego skomplikowaną operację przekręcenia metalowego zaworu i zadaje niewygodne pytanie: czy otoczeni inteligentnymi maszynami na pewno wciąż będziemy potrzebowali towarzystwa drugiego człowieka? (Materiały dystrybutora Against Gravity)

Listopad

CYKL: LUDZKI ŚWIAT

7.11- Perły Etiuda&Anima: ŚMIERĆ I DZIEWCZYNA, reż. Yael Lotem (29 min.)

       - MIARA CZŁOWIEKA, reż. Stéphane Brizé (93 min)

14.11 - KAPITAŁ LUDZKI, reż. Paolo Virzi (109 min.)

21.11 – CZŁOWIEK,   reż. Yann Arthus-Bertrand (139 min.)

SEANS SPECJALNY

28.11- BRAVEHEART - WALECZNE SERCE, reż. Mel Gibson (177 min.) nowa (2016), wersja zdigitalizowana, ulepszona cyfrowo

 

Grudzień 2016

KOMUNIZM: PRAWDA i MIT

5.12 - NA SKRZYŻOWANIU WICHRÓW, reż. Martti Helde (90 min.)

 12.12 - SZERMIERZ,   reż. Klaus Härö (93 min.)

19.12 – KOMUNA, reż.  Thomas Vinterberg (111 min.)

-----

JUŻ BYŁO:



Menu

Newsletter



Wiadomość HTML?

Joomla : ..::MIEJSKI DOM KULT

MEDIA

To jest grane !!!


pon lut 27
Hannah. Nieznana historia buddyzmu
wto lut 28
Konwój
śro mar 01
Konwój
czw mar 02
Konwój
pią mar 03
Bodo
pią mar 03
Konwój


Miejski Dom Kultury w Wągrowcu MDK Wągrowiec- Facebook
farmasi